Kjøpsvilkår
Praktisk informasjon
Hos TemaHud ønsker vi å gi kundene våre den triveligste besøks- og handleopplevelsen, en som får dem til å komme tilbake til butikken vår gang på gang. Derfor mener vi at våre retningslinjer for netthandel bør være rettferdige, klare og transparente.
Nedenfor finner du en liste over alle retningslinjene våre. Kjøpet av våre hudpleie produkter er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett.
Hvis du ikke finner informasjonen du leter etter - ikke nøl med å kontakte oss i dag!
Partene
Selger av varer og tjenester er
TemaHud AS, Holmen Senter, Vogellund 6, 1394 Nesbru
+47 455 05 539
NO999 038 204MVA, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser og betaling
Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift på 25% dersom ikke annet er oppgitt. Det totale beløpet for bestillingen kommer frem før betaling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet (inkl. frakt etc.). Kunden er selv ansvarlig for å legge inn evt. rabattkoder. Vi benytter Vipps som betalingsløsning i nettbutikken.
Produktinformasjon
Alle varer er oppgitt i NOK, og selges i sin helhet. Totalkostnaden for handelen vil fremkomme i kassen før betaling og vil inkludere alle utgifter.
Henting av varer
Bestillinger kan hentes i vår salong TemaHud, Holmen Senter, Helsetorget i 4. etg., Vogellund 6, 1394 Nesbru
Tidspunkt for henting kan gjøres innenfor salongens ordinære åpningstider. Åpningstider kan til tider avvikle, så dersom du ønsker å forsikre deg om at salongen er åpen ved ønsket hentetidspunkt kan du ringe oss på telefon: 455 05 539.
Retur og angrerett
Retur og angrerett er i henhold til angrerettloven. Du har 14 dagers full returrett av ubrukte produkter fra datoen du mottar din bestilling. Angrerettskjema finner du HER. Ved godkjent reklamasjon/hevelse av kjøpet vil oppgjør overføres til oppgitt kontonummer. Leveringskostnader vil ikke betales tilbake ved retur. Kjøper betaler returporto og er ansvarlig for at varene er tilstrekkelig pakket for å unngå skade i transport. Husk å merke retur med avsender og ordrenummer eller lever forsendelsen til oss i salongen. Send oss eventuelt en e-post til post@temahud.no eller ring om du er usikker.
Mangel ved vare - Kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Dersom du har mottatt feil vare, eller det er feil med varen, sender vi deg nye produkter uten ekstra kostnad. Ta da direkte kontakt med oss på e-post eller telefon.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 14 dager fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren skal skje skriftlig. Reklamsjonsskjema finner du HER.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende vare. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom varens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Forsinkelse og manglende levering
Kjøperens rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.
Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.
Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.
Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.
Erstatning
Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.
Kontaktinformasjon
Organisasjonsnummer: 999 038 204
E-post: post@temahud.no
Telefon: +47 455 05 539
Adresse: TemaHud AS, Holmen Senter, Vogellund 6, 1394 Nesbru